Brev:
Diverse ang. søvn om dagen og kost
3. december 2007
Alder:
7 mdr.
Diverse ang. søvn om dagen og kost
Hej igen - jeg har forsøgt at finde lidt svar i brevkassen, men synes ikke lige at have fundet det...
Hvornår begynder børn kun at sove en lur om dagen? Vores søn har i et stykke tid kun sovet ca. 30-40 min om formiddagen og max 1 time om eftermiddagen - så nu har vi forsøgsvis rykket luren til efter frokost, som så er rykket til kl. 11 istedet for kl. 12. Dvs vores dag nu ser sådan ud:
7.00 - står op, mor går i bad, op og i tøjet, der laves og spises morgenmad ca. kl. 8. Nogen dage har vi sovet lidt længere. Der spises ca. 1 dl. hirse eller havregrød med frugtmos (hj.lavet) som topping. Hirsegrøden er favoritten. Mælk i kop, og der følges op med amning.
11.00 - frokost - kogte grøntsager med olie på, evt. kogt sammen med fisk. Vand i kop. Efterfulgt af amning.
11.30 - puttes i barnevognen, og sover gerne 2-3 timer.
ca. 14.00-14.30 - sen frokost, indført fordi han ikke fulgte sin vækstkurve, og for at få en roligere nat. Her spises gerne risgrød med pære el. banan - ca. 1 portion/1 dl. Vand i kop, frugt ved siden af, evt. tvebak. Følger op med bryst. ...
...
17.00-17.30 - Aftensmad med familien (spiser tidligt pga. vores lidt skæve døgnrytme pga. min mands arbejde) - kogte grøntsager, kød eller fisk, sovs, mælk i kop.
18.30-19.00 - Amning, og farmand putter.
23.00 - sen amning
(Derefter er det stadig drømmetænkning - men skulle gerne blive en rytme.)
ca. 5.00 - natamning
ca. 6-7 - tidlig morgenamning.
Ved måltiderne hvor jeg følger op med amning tager han sjældent særligt meget.
Indtil videre fungerer det rigtigt godt med kun en lur, og vores søn er dejligt udhvilet efter timerne i barnevognen - og viser sjælent træthedstegn før vi har spist aftensmad.
Efter at jeg har opgivet at give grøntsagsmos (han afviser det blankt) går det rigtig godt med at spise, og der spises stort set op hver gang - og der er kommet lidt "fugleunge" over ham. Dejligt med en dreng der gerne vil spise...
Hvornår kan man egentlig begynde på rugbrød med pålæg til frokost - dvs. rugbrød uden kerner? Hvilken type pålæg må gives i starten?
Det blev lige til lidt flere spørgsmål end først beregnet...
Hilsen Gitte